Hyresvillkor

Hyresvillkor


Närsläp är ett affärsnamn som används av Grantomten AB. Grantomten AB är uthyraren.
Alla våra priser är i SEK, inkluderar moms och andra avgifter.


När du bokar ett släp hos oss förbinder du dig enligt nedan:

Vi har endast dagshyra. Släpet hämtas ut när som helst under dagen och ska lämnas tillbaka senast 23:59 samma dag. Det går dock att boka flera dagar på rad direkt.

Lämna släpet i sådant skick som du själv skulle vilja hämta det i. 

 

Hyreskostnaden återlämnas inte vid för tidig återlämning. 

 

Våra släp är utrustade med 7-polig släpvagnskontakt. Adapter finns på varje släp.

 

Släp som inte avbokats eller uthämtats kommer faktureras er som kund. 

 

självriskreducering ingår i hyrespriset och nersätter självrisken till 250kr på följande:

 

Skador på stödhjul

Skador på däck

Skador på katastrofbromsvajer

Skador på lås

Borttappade nycklar/lås

Skador på elkabeln eller borttappad adapter.

 

Skulle ni råka ut för en trafikolycka på väg så står eran bilförsäkring för skadorna. 

 

Skulle något hända med släpet som gör att det inte går att använda under uthyrningen så kontaktar ni vårt journummer på 0760237276 (öppet 0600-2100 varje dag) så hjälper vi er vidare.

 

Om släpet vid återlämnandet är vanvårdat eller nedsmutsat utöver vad som följer av normal användning, debiteras 400:- för återställande och städning och eventuellt stillestånd.

 

Det åligger hyrestagaren att kolla över släpet innan man kör iväg med det och se till att alla lampor fungerar. Är det något som inte fungerar så kan ni maila in detta till oss på info@narslap.se. Skulle stödhjul, elkabel eller något annat vara skadat på släpet så ta en bild och skicka till oss innan ni kör iväg med släpet. 

 

Det åligger hyrestagaren att kontrollera att den som kör bil och släp, har rätt körkortsklass för att framföra våra vagnar, för att vara helt säker rekommenderar vi att kolla släpvagnskalkylatorn på transportstyrelsen hemsida.

 

Närsläp ersätter inte skador på lastat gods eller till tredje part. 

 

Om hyrestagaren inte återlämnar fordonet enligt avtalet är hyrestagaren alltid skyldig att ersätta uthyraren de kostnader som varit nödvändiga för att återställa fordonet till sådan plats där det kan

tas i bruk av uthyraren. Uthyraren har även rätt att debitera hyresersättning.


Reklamation: Om hyrestagaren vill reklamera ett fel på släpet så ska uthyraren utan dröjsmål kontaktas på 0760237276 eller mail info@narslap.se. Går felet att avhjälpa på plats inom rimlig tid av uthyraren så kommer det göras. Detta kan innebära byte till ett annat släp på samma uthyrningsplats eller så återbetalas hyran.


Ångerrätt: Du har som kund rätt att ångra din hyra inom fjorton (14) dagar från att bokningen genomförts. Detta ska meddelas oss så snart som möjligt. Det finns ett standardformulär på Konsumentverkets hemsida för att utnyttja sin ångerrätt men det är frivilligt. Hyran återbetalas på det sätt som den blev gjord. När hyrestagaren hämtar ut sitt bokade släp så samtycker man till att uthyraren fullgjort sina skyldigheter gällande uthyrningen av släpet och man avsäger sig även sin rätt till ångerrätt.